گفت‌وگوی با بهنام صفوی و پزشک معالجش

گفت‌وگوی با بهنام صفوی و پزشک معالجش

مصاحبه با بهنام صفوی

گفت‌وگوی با بهنام صفوی و پزشک معالجش

بهنام صفوی: به خاطر لطف دوستان و هوادارانم همیشه سرپا می‌مانم

به گزارش روبیکس موزیک دکتر عارف‌پور، پزشک ناظر بر درمان بهنام صفوی در خصوص شرایط این هنرمند اظهار داشت: «بعد از عمل جراحی خوبی که صورت گرفت، وضعیت بهنام stable شده و به ثبات رسیده است. توده‌هایی که در مغز به وجود می‌آیند، ممکن است در جاهای مختلفی از آن قرار بگیرند. برخی از این‌ها، توده‌های بدخیمی هستند که در جاهای خوبی قرار می‌گیرند و توده‌ای که در مغز بهنام قرار گرفت نیز از همین دسته بود. به هر حال آن جراحی توسط دکتر باباپور به خوبی انجام شد و اکنون وضعیت عمومی بیمار خوب است و اینکه ایشان می‌تواند کارهای شخصی‌اش را انجام دهد، یک موفقیت است.»

این پزشک درباره «رادیوتراپی» که مرحله‌ی جدید درمان صفوی است، گفت: «رادیوتراپی یک درمان سرپایی است. بیمار هر روز امور شخصی‌اش را انجام می‌دهد و به رادیوتراپی می‌پردازد و در کنار آن سایر مراحل درمانی را نیز انجام می‌دهد. در این روش، اگر سلول بدی وجود داشته باشد، به وسیله‌ی اشعه‌ی گاما به تدریج از بین می‌رود. این کار باید در 30 جلسه و طی 6 هفته انجام شود.»

دکتر عارف‌پور گفت: «در مورد آقای صفوی، انجام این کار واجب است. چرا که بین پزشکان اختلاف نظر وجود داشت و در نتیجه انجام پاتولوژی، نظر آن دسته که گرید 3 را برای بیماری ایشان اعلام کرده بودند، می‌چربد و باید درمان کمکی داشته باشیم. البته آن نوع بد بیماری کلاً در مورد ایشان رد شده است، اما فعلاً نمی‌توان نظر قطعی داد. باید رادیوتراپی انجام شود و سپس کپسول‌هایی در قالب شیمی‌درمانی مصرف شود. طی این شیمی‌درمانی، اتفاقاتی نظیر ریزش مو رخ نخواهد داد و بهنام می‌تواند کارهای شخصی‌اش را انجام دهد. ایشان باید تا دو سال تحت نظر باشد و به خود ایشان هم گفته‌ایم که قضیه را تمام‌شده نداند. به امید خدا پس از دو سال می‌توان نظر قطعی داد.»

این پزشک تأکید کرد: «باید در نظر داشته باشیم که مغز عضو بسیار حساسی از بدن است و قسمتی از مغز بهنام هم جراحی شده است. بعضی لرزش‌ها، خستگی‌ها و…، عوارض درمان است. نمی‌توان گفت بیمار همان انرژی سابق را دارد، اما به نظر من وضعیت ایشان طوری است که می‌تواند با انرژی کمتر کارش را ادامه دهد.»

این پزشک همچنین به پرسش «محمد سلیمی» درباره امکان برگزاری کنسرت بهنام صفوی در زمستان سال جاری، پاسخ مثبت داد.

*****

بهنام صفوی نیز درباره دوران بیماری‌اش گفت: «قطعاً دوران سختی بوده است و حالا که دوران درمان تکمیلی و پرتودرمانی و شیمی‌درمانی هم شروع شده سخت‌تر شده است. اما من سختی‌ها را نمی‌بینم. حواسم به انرژی و عشق مردم است و امیدوارم هرچه زودتر روی استیج بیایم و کارهایم را با هم بخوانیم. به خاطر لطف دوستان و هوادارانم همیشه سرپا می‌مانم.»

او گفت: «به هر حال افرادی که در سنین بالا به بیماری‌های اینچنینی مبتلا می‌شوند، بهتر می‌توانند با آن کنار بیایند. اما شرایط برای کودکان و خانواده‌های آنها خیلی سخت‌تر است. مهمترین نکته‌ای که در این شرایط باید به آن توجه داشت، «روحیه» است و اگر روحیه باشد، به نظر من 60 درصد مشکل حل شده است. خود من از جمله افرادی بودم که روحیه‌ام را به خوبی حفظ کردم.»

خواننده «عشق من باش» گفت: «نمی‌خواهم از سر شعارزدگی حرف بزنم. اما دوست دارم مردم بیشتر به میدان بیایند. البته در حال حاضر هم واقعاً خیلی کمک می‌کنند و صرفنظر از کمک‌های مادی در موسسات خیریه مختلف هم حضور پیدا می‌کنند و به بیماران روحیه می‌دهند. از مردم مهربانمان می‌خواهم بیش از اینها از کودکان و افراد مبتلا به سرطان حمایت کنند. باید سرطان را فراری داد.»

صفوی همچنین گفت: «با وجود همه‌ پیشرفت‌هایی که در عرصه درمان داشته‌ایم، همچنان کاستی‌هایی وجود دارد. پذیرفتنش سخت است که به دارویی نیاز داشته باشی و آن دارو به هر دلیلی در دسترس نباشد. امیدوارم هرچه زودتر این کاستی‌ها جبران شود و مردم با امید بیشتری مراحل درمان را طی کنند و سرطان را فراری بدهند.»

بهنام صفوی همچنین پس از خوش‌وبش با عروسک «مستر دماغ»، وعده داد به زودی و با فراهم شدن شرایط، کنسرتی به نفع کودکان مبتلا به سرطان روی استیج برود.

دیدگاه خود را بگذارید