کنسرت مجید درخشانی دوم مهر در تالار وحدت تهران

کنسرت مجید درخشانی دوم مهر در تالار وحدت تهران

کنسرت مجید درخشانی

کنسرت مجید درخشانی دوم مهر در تالار وحدت تهران

سرانجام بعد از ماه‌ها ممنوع‌الکاری – البته غیر رسمی- «مجید درخشانی» و لغو متعدد کنسرت‌های او در تهران و سایر شهرستان‌ها، او پنج‌شنبهٔ این هفته – دوم مهرماه- همراه با گروه موسیقی «سرو آزاد» به سرپرستی «سید علی مصطفوی» و آواز «مجتبی عسگری» در تالار وحدت تهران به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش روبیکس موزیک این کنسرت با عنوان «دفتر عشق» توسط گروه موسیقی «سرو آزاد» انجام می‌شود. در بخش اول این کنسرت آثاری از ساخته‌های «مجید درخشانی» در آواز بیات ترک با سروده‌هایی از حافظ و سعدی اجرا خواهد شد. یک قطعهٔ ضربی شکسته همراه با آواز و دو تصنیف از جمله قطعات این بخش است. در بخش دوم نیز مجموعه قطعاتی به آهنگسازی علی مصطفوی انجام خواهد شد.

در این کنسرت «مجید درخشانی» (آهنگساز بخش اول، تار)، سید علی مصطفوی (آهنگساز بخش دوم، سرپرست گروه، عود و سه تار)، حمیدرضا آفریده (آهنگساز یک قطعه در بخش دوم، کمانچه)، آرش عزیزی (تار)، نغمه تهرانی (سه تار)، حنانه سعیدی (قانون)، آبتین عباسپور (بم تار)، شیدا عبادت دوست (کمانچه)، حامد حافظی (سنتور)، محمد یوسفی (نی)، سمیرا مهر افشار و‌هامان امینی (سازهای کوبه‌ای) خواهد نواخت.

گروه «سرو آزاد» به سرپرستی «سیدعلی مصطفوی» با نگرشی نو به موسیقی اصیل ایرانی با حضور جمعی از فارغ‌التحصیلان موسیقی در سال ۱۳۸۵ تشکیل شد و در طول این مدت با نوازندگان و خوانندگان جوان این حوزه اجراهای متعددی را در داخل و خارج کشور انجام داده است. در سال ۱۳۸۸ تا امروز این گروه با ترکیب جدیدی از نوازندگان و خوانندگان این حوزه، سعی بر آن دارد که باعث ارتقا و جذب مخاطبان خاص و عام به موسیقی اصیل ایرانی شود. گروه موسیقی سرو آزاد تا کنون کنسرت‌های متعددی را به اجرا گذاشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای موسیقی در بزرگداشت عطار نیشابوری، شرکت در جشنواره موسیقی فولک ترکمنستان، برگزاری یادواره بانو قمرالملوک وزیری در ظهیر الدوله اشاره کرد. این درحالی است که برای «مجید درخشانی» به همراه دیگر اعضای گروهش چون جمله مهدیه محمدخانی، شاهو عندلیبی، کوشان یغمایی، جمشید اصغر‌زاده، نسیم اربابی، شیوا احمدی، سحر کمالوند، سارا مهرافشا و زهرا رنج‌پور قرار منع تعقیب صادر شده و اتهامات وارده به این گروه رفع شده است.

همچنین چندی پیش اثر جدید مجید درخشانی تحت عنوان «حریر شبنم» با صدای رحیم عدنانی، که مدتی زمان انتشار آن به تعویق افتاده بود، توسط حوزه هنری منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

دیدگاه خود را بگذارید