سیزده خواننده برای سیزده می‌خوانند

سیزده خواننده برای سیزده می‌خوانند

آلبوم جدید شهرام ناظری

سیزده خواننده برای سیزده می‌خوانند

به گزارش روبیکس موزیک آهنگساز و نوازنده پیشکسوت با اعلام انتشار قریب‌الوقوع آلبوم جدید شهرام ناظری از تلاش خود برای تولید یک اثر متفاوت با تکیه بر آثار شاعران معاصر ایرانی سخن گفت.

حسین پرنیا آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی که مخاطبان او را با ساخت آثار ماندگاری چون «من مانده ام تنهای تنها» به خوانندگی زنده یاد ایرج بسطامی می شناسند در تشریح تازه ترین فعالیت های خود به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون درگیر پژوهش و تولید آلبومی با عنوان «سیزده» هستم که این اثر یک کار «خلاف آمد» است و به قدری پیچیده است که هنوز نمی توانم درباره آن به صورت جزیی مواردی را اعلام کنم.

وی افزود: با توجه به رویکردی که برای این آلبوم در نظر گرفته ام تمامی عوامل سیزده تایی هستند و من تلاش کردم در این آلبوم فضا را به سمتی هدایت کنم که نگرش خاص به ادبیات معاصر در آن به خوبی مشهود باشد، ضمن اینکه با توجه به برنامه ریزی که در ذهن خود داشتم تصمیم دارم از سیزده خواننده برای خوانندگی آلبوم استفاده کنم.

این آهنگساز که چندی پیش همراه با علیرضا افتخاری مجموعه کنسرت های «پادشاه فصل ها» را اجرا کرد، تصریح کرد: متاسفانه شعر ما طی این سال ها یا دستخوش ریتم و یا تلفیق های ناموزونی می شود که باعث از دست رفتن معنا و مفهوم واقعی این اشعار شده است. آنچه من در این آلبوم موسیقایی کوشیده ام تا به آن دست پیدا کنم، تلفیقی خاص و درست از موسیقی ایرانی و همراه کردن آن با مفهوم اشعار بوده است، یعنی قبل از اینکه به موسیقی و آهنگسازی فکر کنم تمام سعی خود را انجام دادم تا به ذهن شاعر نزدیک تر شوم.

پرنیا بیان کرد: این روزها خیلی ها تلاش می کنند به هر قیمتی موسیقی را با سازهای دیگر تلفیق کنند اما به اعتقاد من استفاده از ترکیب دو ساز همگون و ناهمگون به هر قیمتی نو بودن را نشان نمی‌دهد. ما باید بدانیم نو بودن در فکر آدم‌هاست و اساسا کاربرد ساز در القای این نوگرایی فقط وسیله ای است که ذهن آن را هدایت می کند. متاسفانه ما در شرایطی قرار گرفتیم که به دلیل سیاست های غلط شاهد تغییرات عجیب و غریبی در موسیقی ایرانی هستیم و تعدادی از هنرمندان این حوزه نه تنها هیچ تلاشی برای ارائه مفهوم موسیقی ندارند بلکه به این هنر به مثابه یک ویترین نگاه می کنند. بنابراین آنچه من برای آلبوم «سیزده» مد نظر خود قرار دادم «خلاف آمد» است که در جهت ارائه یک موسیقی درست، خلاف جریان اصلی این روزهای موسیقی حرکت کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت هایش در عرصه تولید آلبوم نیز گفت: طبق برنامه ریزی که انجام گرفته طی هفته های آینده آلبوم «رقصانه» به خوانندگی استاد شهرام ناظری و آهنگسازی بنده وارد بازار موسیقی می شود که ترجیح می دهم در مورد ویژگی‌های آلبوم تا زمان انتشار صحبتی نکنم، چرا که علاقه مندم مخاطبان بدون هیچ پیش فرضی این اثر را بشنوند.

حسین پرنیا از جمله هنرمندان با سابقه عرصه موسیقی است که تاکنون در مقام آهنگساز و تنظیم کننده آثاری چون «تحریر خیال»، «رقص آشفته»، «حال آشفته» به خوانندگی ایرج بسطامی، «ساکن جان»، «ذوق جنون» به خوانندگی علی جهاندار و تعدادی دیگر از آثار با کلام و بی کلام موسیقی حضور داشته است.

دیدگاه خود را بگذارید