افشارستان ۲ اواخر شهریور ماه منتشر می‌شود

افشارستان ۲ اواخر شهریور ماه منتشر می‌شود

افشارستان ۲

افشارستان ۲ اواخر شهریور ماه منتشر می‌شود

به گزارش روبیکس موزیک «میلاد درخشانی» با آماده شدن طرح جلد «افشارستان ۲» این اثر را شامل هفت قطعهٔ سازی -۶ قطعه از ساخته‌های خودش به همراه قطعه‌ای از پدرام درخشانی- منتشر خواهد کرد، این اثر را می‌توان ادامهٔ آلبوم «افشارستان۱» قلمداد کرد.

این آهنگساز و نوازندهٔ تار، البته می‌گوید که آنچه در نظر داشته در مجموعهٔ افشارستان یک و دو به سرانجام رسانده و فعلاً باید این پروژه را تمام شده تلقی کرد: «این دو اثر به اندازهٔ کافی من را ارضا کرده و چیزهایی را که دوست داشتم از طریق «تار» بیان کنم را به زعم خودم بیان کرده‌ام. به همین خاطر فعلاً قصد ندارم در این فضا کار کنم و تجربه‌های دیگرم را در زمینهٔ موسیقی باکلام و سازی انجام خواهم داد.»

او می‌گوید علاقهٔ اصلی‌اش در موسیقی، کار بر روی قطعات سازی است و ساخت این قطعات لذت بسیاری خواهد برد. حالا هم از نتیجهٔ «افشارستان ۲» راضی است، به خصوص اینکه همه‌چیز طبق زمان‌بندی‌اش پیش رفته و البته این‌ها در حالی است که به هر روی انتشار آثار بی‌کلام مشکلات خاص خودش را دارد: «ممکن است شرایط برای تولید آثاری که در آن‌ها صاحب اثر، دغدغهٔ جدی موسیقایی دارد، دشوار باشد؛ اما به نظرم می‌رسد وظیفهٔ کسانی که به عنوان هنرمند فعالیت می‌کنند، این است که نسبت به شرایط دشواری که وجود دارد، مقاومت کنند و کارشان را جلو ببرند. گاهی حتی تعدادی از دوستان من، این انتقاد را می‌کنند که با توجه به اینکه بازار آثار بی‌کلام مساعد نیست، چرا دست به تولید چنین آثاری می‌زنی؟ اما من وظیفهٔ خودم می‌دانم تا در این زمینه فعالیت داشته باشم؛ اول به خاطر آنکه احساسات و عواطف و نیازهای موسیقایی خودم را ارضا کنم و بعد از آن به عنوان یک نوازنده و آهنگساز، گامی در جهت پیشبرد فرهنگ کشورم بردارم.»

او در آلبوم قبلی‌اش «اشارات نظر» خود خواندن قطعات را برعهده داشت، اتفاقی که خودش آن را هدف نهایی از فعالیت در عرصهٔ موسیقی نمی‌داند: «خواندن بخش کوچکی از کارهایی است که انجام می‌دهم و‌گاه به آن گریزی می‌زنم. البته همین که در چند وجه مختلف کار می‌کنم، برای خودم تنوع ایجاد می‌کند و اینکه فضاهای متفاوتی را تجربه کنم. ضمن آنکه دوست ندارم در موسیقی پیرو یک خط مشی مشخص باشم مثلا بخواهم صرفا موسیقی کلاسیک ایرانی کار کنم و دنبال هیچ شیوه و موسیقی دیگری نروم. من همیشه دوست داشتم شیوه‌های مختلفی را تجربه کنم و البته آشنایی با سبک‌ها و شیوه‌های مختلف خود به خود شما را به سوی مسیرهای مختلفی نیز سوق می‌دهد که البته این کار جسارت خاص خودش را لازم دارد.»

در این اثر رضا تاجبخش (کیبورد)، پدرام درخشانی (سنتور)، آرش سعیدی (باس)، ایلیار خسروی (درامز)، اشکان آبرون (کیبورد)، آرون حسینی (سازهای الکترونیک) و خودش نیز تار و گیتار و سازهای کوبه‌ای نواخته است. همچنین گرافیک این آلبوم، اثر «علیرضا نبئی» است. به احتمال فراوان کنسرت‌های این اثر نیز بعد از ماه‌های محرم و صفر برگزار خواهد شد. میلاد درخشانی پیش از این سه آلبوم بی‌کلام به نام‌های «افشارستان»، «هیچم خبر از هیچ» و «سرخوش» را منتشر کرده است.

 

دیدگاه خود را بگذارید