مصاحبه با علی اصحابی در مورد موسیقی ایران

مصاحبه با علی اصحابی در مورد موسیقی ایران

وضعیت موسیقی از نظر علی اصحابی

مصاحبه با علی اصحابی در مورد موسیقی ایران

به گزارش روبیکس موزیک علی اصحابی اولین آهنگ خود را با نام «اگه عشق منی» منتشر کرد و توانست در ابتدای کار حرفه ای مخاطب خوبی پیدا کند. در سال هزار و سیصد و نود، او به همراه چند خواننده دیگر پاپ نظیر مازیار فلاحی، شهاب رمضان، محسن چاوشی و پیام صالحی آلبوم خاص را منتشر کرد. وی تاکنون چهار آلبوم رسمی با عنوان های «تو راست میگی»، «لاف عاشقی»، «کولاک»، «دیره» را منتشر کرده است. با این خواننده طی گپ کوتاهی در مورد موسیقی و برنامه های آینده اش صحبت کرده ایم که در ادامه می خوانید.

در ابتدا می خواهم کمی در مورد وضعیت موسیقی و ضربه هایی که به موسیقی امروز وارد می شود صحبت کنیم. بسیار دیده شده است که افراد بدون تخصص پا در عرصه خوانندگی و… می گذارند و گاهی هم پیش آمده است که موفق شده اند. از نظر شما این مورد به موسیقی ضربه خواهد زد یا خیر؟

اگر بدون تخصص در این عرصه قدم بگذارند قطعا موفق نمی شوند. به طور کلی اگر در هر کاری تخصص وجود داشته باشد قطعا موفقیت همراهش است. به عنوان مثال شخصی که موسیقی را به خوبی نمی شناسد نمی تواند بخش تنظیم را به خوبی انجام دهد و خیلی از خوانندگان ما بوده اند که موسیقی را نمی دانستند اما موفق هم شدند. صحیحش این است که یک هنرمند که وارد این عرصه می شود علم موسیقی را به صورت تخصصی بداند.

در حال حاضر موسیقی رو به پیشرفت است یا نه؟

بله موسیقی امروز، پیشرفت داشته است اما هنوز هم ما باید شاهد پیشرفت های متعدد و بیشتر نیز باشیم. امروزه موسیقی حسی از بین رفته است به دلیل اینکه یک هنرمند دچار تکنیک های خاص می شود و این امر برای شنونده جالب و شنیدنی نمی شود. در آلبوم آخر خودم به دنبال تکنیک بودم که متوجه شدم حس در این مجموعه کم است در صورتی که آلبوم “کولاک” موفق تر بود. آلبوم هایی که جدیدا منتشر می شود و مورد استقبال عام قرار نمی گیرد دلیلش نبودن حس در آن است. در آلبوم جدید خودم که استارت آن را زده ام فقط سعی کرده ام که شنونده را راضی نگه دارم و با گوش شنونده پیش بروم.

خودتان از موسیقی امروز راضی هستید؟

حقیقت این است که وضعیت موسیقی خوب نیست. دقت ها از بین رفته است در حال حاضر من پیشرفت خوبی در موسیقی امروز شاهد نبوده ام. امیدوارم در آینده شاهد پیشرفت های بیشتر و بهتر باشیم.

به آلبوم جدیدتان اشاره کردید. کمی از آلبوم جدیدتان توضیح دهید و در این آلبوم با چه هنرمندانی همکاری کرده اید؟

در حال حاضر مشغول جمع آوری آلبوم جدیدم هستم و هنوز عنوان خاصی برای این مجموعه انتخاب نکرده ام. در بخش تنظیم با هنرمندانی نظیر کوشان حداد، اشکان آبرون، پازل باند، میلاد ترابی همکاری کرده ام. قبل از انتشار هم قطعات آلبوم منتشر نخواهند شد.

این مجموعه در چه مرحله ای قرار دارد؟ آیا امسال منتشر خواهد شد یا خیر؟

حدودا چهل در صد کار های این آلبوم انجام شده است. قطعه ای که اشکان آبرون تنظیم کرده و دو قطعه ای که کوشان حداد تنظیم کرده آماده شده و در مورد انتشار این آلبوم باید بگویم که امسال منتشر نخواهد شد.

در این آلبوم چه فضایی را از نظر موسیقی تجربه کرده اید؟

من در گذشته سنتی کار کرده ام و در این آلبوم یک قطعه سنتی دارم و دوست داشتم یک فضای متفاوت را تجربه کنم. این را هم بگویم که یک قطعه با عنوان «شاید» که کوشان حدید تنظیم کرده است را به صورت تک آهنگ به زودی منتشر خواهم کرد. یک ویدئو نیز به زودی به مخاطبین تقدیم خواهم کرد.

برنامه ریزی شما برای برگزاری کنسرت چیست؟

علاقه دارم که این اتفاق در سال ۱۳۹۵ رخ بدهد به دلیل اینکه آلبوم جدیدم در راه است و با هنرمندان کم نظیر و خوبی در این مجموعه همکاری کرده ام و آلبوم پر هزینه ای را جمعه آوردی کرده ایم. به امید خدا این مجموعه در سال بعد که منتشر شد این اتفاق رخ بدهد.

دیدگاه خود را بگذارید