«اسمش عشقه» آلبوم «مرتضی پاشایی» نبوده و نیست

«اسمش عشقه» آلبوم «مرتضی پاشایی» نبوده و نیست

 مرتضی پاشایی

«اسمش عشقه» آلبوم «مرتضی پاشایی» نبوده و نیست

به گزارش روبیکس موزیک حدود ده روز از انتشار آلبوم «اسمش عشقه» با صدای زنده یاد «مرتضی پاشایی» می‌گذرد و هنوز هم این اثر پرحاشیه، خبرساز است. اخبار و جنجال‌هایی که از بهار امسال و با قطعیت انتشار آلبوم اسمش عشقه آغاز شد و پای خیلی‌ها را به میان کشید و مشخص نیست که این اتفاقات چه زمانی به پایان خواهد رسید.

سه‌شنبه هفته گذشته نشست خبری آلبوم «اسمش عشقه» بدون حضور خانواده پاشایی و با شرکت برخی از عوامل تولید اثر برگزار شد و این حواشی وارد فاز جدیدی شد. در طول ماه‌های اخیر «مهدی کرد»، مدیر برنامه‌های مرتضی پاشایی، پس از یک مصاحبه جنجالی، رویه سکوت را دنبال کرد. مهمترین بخش اظهار نظر او در آن مصاحبه که خرداد ماه به چاپ رسید این بود که آلبوم اسمش عشقه را به رایگان منتشر خواهد کرد. اتفاقی که هیچگاه رخ نداد و خانواده پاشایی امتیاز تولید و پخش آلبوم فرزندشان را به شرکت «دنیای هنر» واگذار کردند و «منصور پاشایی» هم عهده دار وظیفه تهیه‌کنندگی اثر شد.

اما مهدی کرد که یکی از دوستان نزدیک و قدیمی پاشایی بود پس از تمام این اتفاقات به سکوت خود پایان داد. او یادداشتی را منتشر و واکنش خود را نسبت به تمام حواشی ماه‌های اخیر ابراز کرده است که در ادامه می خوانید.

«به یاد آر
از مرتضی سخن می‌گویم …

هنوز ده ماه از رفتنت نمى گذرد. هنوز تصویر امیدوار چشمان منتظرت از ذهنم پاک نشده است. هنوز هرم تب و تاب روزهاى آخر رهایم نکرده است.

ثانیه هایى که هیچ صدایى به گوشم نمى رسید، فقط تصویر مى دیدم.

آن روزهاى سخت و آن ثانیه هاى تلخ هم مثل هر چیز این دنیا به پایان رسیدند.

ما ماندیم و غم نبودن مرتضى و میراثش!

شاید قضاوت کردن ساده ترین راه شده باشد براى آرام شدنمان، اما دغدغه ام براى انتشار آلبومِ پس از رفتنش ، نفع مالىِ خودم نبود،

بحثِ اعتبار بود.

اعتبارى که براى به دست آوردنش سخت جنگیدیم که امروز بنشینم و ازمهلالش را نظاره گر باشیم.

اعتبارى که معتقدم همه ما نزدیکانش اگر نمى خواستیم یا نمى‌توانستیم بر آن بیفزاییم ، حق نداشتیم از آن پشیزى بکاهیم.

مذاکره کردم، خواهش کردم، بر سر خود زدم! نه به خاطر آن بده بستان مالى که از راه رسیدگان فرمودند بین من و مرحوم بوده ،نه!

فقط براى جلوگیرى از حراجِ مشق‌هایش..!

چهار قطعه از اجراهاى مرتضى را مى‌ شد منتشر کرد، آنهم با پرداخت‌هایى به مراتب مناسب تر.

خودتان ترانه، ملودى و تنظیمات تک قطعه‌هاى آخرین ماه هاى حیاتِ مرحوم را با آلبوم اولش “یکى هست” مقایسه کنید. هر چه مى‌گذشت دقت مرتضى در انتخاب و پرداخت هایش بیشتر مى شد.

حال اینکه آیا آلبوم “اسمش عشقه” به لحاظ کیفیت حتى به حد آلبوم اول “یکى هست” هم رسیده است!؟ اصلا چه اجبارى بود کارهایى که مرتضى تصمیم به انتشارشان نداشت را از حافظه کامپیوترش بیرون بکشیم و منتشر کنیم!؟

با انتشار این آلبوم دو حالت وجود مى آید:

یا آثار زمان حیاتش زیر سؤالند! یا تولید کنندگان این آلبوم “اسمش عشقه”!

مگر مى توان اثرى را به نام کسى که نظارتى بر آن نداشته است تمام کرد!؟

تا به امروز قصد نداشتم در این باره هیچگونه صحبتى با رسانه‌ها داشته باشم، اما با شنیدن انتقادهاى به جایى که از آلبوم جدید “اسمش عشقه” به اسم مرتضى مى‌شود وظیفه خود دانستم که اعلام کنم این آلبوم، آلبوم دوست سفر کرده‌ام نبوده و نیست. از این آلبوم زمانى مى توان با نامِ مرتضى یاد کرد که خود حضور مى‌داشت و کارها تحتِ نظارتش پیش مى رفتند.

آلبوم حاضر با استفاده از مشق‌هاى مرحوم ضبط و منتشر شده است و مسئول خوب و بد بودنش صاحبان آنند.

عاجزانه از همه هواداران فهیم خواهش مى‌کنم خوب و بدِ آثارِ مرحوم مرتضى پاشایى را تا سحرگاه بیست و سوم آبان ماه نود و سه قضاوت کنند.

نه بخاطر دنیا
بخاطر خانه‌ تو
بخاطر یقینِ کوچکت
که انسان، دنیایی ست. “شاملو”

با احترام
مهدى کرد»

روبیکس موزیک • «اسمش عشقه» آلبوم «مرتضی پاشایی» نبوده و نیست

  • اخبار متفرقه موسیقی
  • 11 شهریور 1394
  • 0 نظر

دیدگاه خود را بگذارید